RTÜK üyesinden VOA, DW ve Euronews açıklaması: 72 saatlik süre başladı

RTÜK, internet ortamında yayın yapan Amerika’nın Sesi, Deutsche Welle Türkçe ve Euronews haber sitelerine zorunlu lisans başvurularının başladığını duyurdu.

RTÜK üyesi İlhan Taşçı sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “RTÜK’ün Amerika’nın Sesi, Deutsche Welle ve Euronews sitelerinin lisan almalarına ilişkin kararlar siteye yüklendi. Kuruluşlar için tanınan 72 saatlik süre işlemeye başladı. RTÜK, başvurmayan sitelerin erişimlerinin engellenmesini mahkemeden isteyecek” dedi.
 
RTÜK’ün resmî sitesinde yer alan karar şöyle:


“Radyo, Televizyon ve İsteğe Bağlı Yayınların İnternet Ortamından Sunumu Hakkında Yönetmeliğin ‘İnternet ortamından yayın lisansı almadan yapılan yayın hizmetleri’ başlıklı 10 uncu maddesi kapsamında;

İnternet ortamından yürütülen yayıncılık faaliyetine ilişkin olarak internet ortamından isteğe bağlı yayın hizmeti (İNTERNET-İBYH) yayın lisansı başvurusunda bulunabileceği, başvuru talebini içeren dilekçesi ve eki taahhütname ile birlikte üç aya tekabül eden yayın lisans ücretini peşin olarak ödemesi halinde üç ay süresince yayınlarına devam edebileceği,

Belirtilen süre içerisinde internet ortamından yayın lisansı verilmesi işlemlerinin tamamlanmaması ve bu süre içinde hesaplanacak yayın lisansı ücretini peşin olarak ödemesi halinde ilave üç ay daha yayın hizmetlerini sunabileceği,

Başvuru talebini içeren dilekçesiyle birlikte taahhütnameyi sunmaz ve üç aya tekabül eden yayın lisans ücretini peşin olarak ödemez veya yayın hizmetlerine bu duyuruyu müteakiben yetmiş iki saat içerisinde son vermez ise Üst Kurul tarafından 6112 sayılı Kanunun 29/A maddesinin ikinci fıkrası uyarınca Sulh Ceza Hâkimliğinden içeriğin çıkarılması ve/veya erişimin engellenmesi talebinde bulunulacağı ve ayrıca aynı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrası uyarınca işlem yapılacağı,

İhtar olunur.”
Önceki Sonraki
TÜMÜ

DİĞER MEDYA HABERLERİ