Suudi Başkonsolosun görevden alındığı haberi yalanlandı

Reuters haber ajansı, Suudi Arabistan merkezli Sabq gazetesine dayandırarak abonelerine geçtiği Suudi Arabistan Başkonsolosu Uteybi'nin görevden alındığı ve soruşturulacağı yönündeki haberi geri çekti.
Ajans Sabq gazetesinde bu yönde bir haberin yayımlanmadığını duyurdu.Reuters haber ajansı öğle saatlerinde duyurduğu Suudi Arabistan'ın İstanbul Başkonsolosu Muhammed Uteybi'nin Cemal Kaşıkçı olayından sonra görevden alındığı haberinin geri çekildiğini açıkladı.

Daha önce ajans Suudi Arabistan merkezli çevrimiçi Sabq gazetesine dayandırarak başkonsolosun görevinden alındığını ve konu hakkında yapılan soruşturmaya dahil olacağını duyurmuştu.  Haberde başkonsolosun 'ihlaller' nedeniyle görevden alındığı yer alırken bu ihlallerin niteliği konusunda bilgi paylaşılmamıştı.

Ancak Sabq'da yayımlanan düzeltmede Reuters'in Sabq sitesinin görünümünü taklit eden bir internet sitesinde yayımlanan sahte haberi gerçek olarak kabul edip doğrulatmadan duyurduğu belirtildi. 

Suudi Arabistan'ın İstanbul Başkonsolosu Uteybi dün 17.00'deki tarifeli uçakla Türkiye'den ayrılmış ve ülkesine dönmüştü.




 
Önceki Sonraki
TÜMÜ

DİĞER GÜNDEM HABERLERİ