İngiltere'nin Rusya'ya karşı BBC ve Reuters’e kaynak aktardığı ortaya çıktı

İngiltere Dışişleri Bakanlığı’ndan, İngiltere hükümetinin, "Rusya’nın Doğu Avrupa ve Orta Asya’daki etkinliğini azaltmak" için BBC ve Reuters gibi medya kuruluşlarına kaynak aktardığını gösteren belgeler sızdırıldı.

Belgeler, Thomson Reuters Vakfı ve BBC Media Action'ın Rusya'ya karşı bir dezenformasyon kampanyası kapsamında fonlandığını ve birtakım gizli projelere katıldığını gösteriyor. İngiltere Dışişleri Bakanlığı'ndaki "Karşı Dezenformasyon ve Medya Geliştirme" (CDMD) olarak bilinen bir bölüm aracılığıyla çalışan medya kuruluşları, "Konsorsiyum" olarak adlandırılan bir yapı altında istihbarat kurumlarıyla birlikte faaliyet gösteriyor.

Reuters tarafından eğitilen Rus gazeteciler, Birleşik Krallık için eğitim programları aracılığıyla, katılımcıların "Birleşik Krallık algısı" üzerinde "olumlu bir etki" yaratarak "tutum değişikliği" oluşturmaya çalışıyor.


Sızdırılan belgelerle ilgili Grayzone’a açıklamalarda bulunan eski Birleşik Krallık İşçi Partisi milletvekili Chris Williamson, yıllarca Rusya'ya yöneltilen suçlamaların aynısının, İngiliz ajanları tarafından BBC ve Reuters aracılığıyla yapıldığını belirtti.

"KENDİLERİNİ 'TARAFSIZ HABER KAYNAĞI' OLARAK TASVİR EDİYORLAR"

Williamson, "BBC ve Reuters kendilerini, dünya haberlerinin karşı konulamaz, tarafsız ve otoriter bir kaynağı olarak tasvir ediyorlar ancak her ikisi de artık bu belgeler nedeniyle büyük ölçüde tehlikeye girdi. Bunun gibi çifte standartlar, kurum politikacılarını ve kurumsal medya korsanlarını daha da kötü bir şöhrete düşürüyor” dedi.

Thomson Reuters Vakfı sözcüsü Jenny Vereker, The Grayzone'dan gelen sorulara e-posta ile yanıt vererek sızdırılan belgelerin gerçekliğini dolaylı olarak doğruladı. Ancak Vereker, Thomson Reuters Vakfı'nın 'gizli faaliyetler' yürüttüğü sonucunun yanlış olduğunu ve kamu yararına yaptığımız çalışmaları yanlış temsil ettiğini iddia ederek, “Onlarca yıldır özgür bir basını açıkça destekledik ve küresel olarak gazetecilere bağımsız olarak haber yapmak için gereken becerileri geliştirmelerinde yardımcı olmak için çalıştık" diye vurguladı.

Ekim 2020'de kendilerine bilgisayar korsanları adını veren Anonymous tarafından yayınlanan ve Suriye'de rejim değişikliğine destek sağlamak için Birleşik Krallık FCO tarafından finanse edilen büyük bir propaganda kampanyasını ortaya çıkaran belgeler sızdırıldı. Kısa bir süre sonra, İngiliz Dışişleri Bakanlığı, bilgisayar sistemlerine bilgisayar korsanlarının girdiğini belirterek sistemin hacklendiğini doğruladı.

NATO YANLISI ANLATILAR TEŞVİK EDİLİYOR

Ayrıca sızdırılan belgeler, Reuters ve BBC’nin, İngiliz devletinin müdahaleci hedeflerini ilerletmek için milyonlarca dolarlık sözleşmeler talep ettiğini ortaya koyuyor. FCO tarafından finanse edilen turlar ve eğitim oturumları yoluyla da Rus gazetecileri yetiştirmeyi, Rusya içinde ve çevresinde nüfuz ağları kurmayı ve Rusça konuşulan bölgelerde NATO yanlısı anlatıları teşvik etmeyi vaat ediyor.

Reuters, Rus medyasına sızmak için İngiliz Dışişleri Bakanlığı'nın gizli sözleşmesi istedi. Ocak 2020'de gizliliği kaldırılan bir dizi resmi belge , Reuters'ın MI6 istihbarat teşkilatı tarafından yönetilen Sovyet karşıtı bir propaganda organizasyonuna yardımcı olmak için 1960'lar ve 1970'ler boyunca İngiliz hükümeti tarafından gizlice finanse edildiğini ortaya koydu. Birleşik Krallık hükümeti BBC'yi haber grubuna yapılan ödemeleri gizlemek için geçiş yolu olarak kullandı.
Önceki Sonraki
TÜMÜ

DİĞER MEDYA HABERLERİ