TMSF kapatılan TV'leri son sürat elden çıkarıyor

Kapatılan televizyonların mallarının, yargı süreçleri beklenmeden satışa çıkarılması tepki çekerken İMC TV’nin satışa çıkarılan malları arasında Reuters’in kanala zimmetlediği ekipmanları da bulunuyor.
OHAL sürecinde kapatılan İMC TV Genel Koordinatörü Eyüp Burç ve TV10 Yönetim Kurulu Üyesi Veli Büyükşahin, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF) kapatılan kanalların mallarını satışa çıkarmasına tepki gösterdi.

TMSF’nin hazırladığı listede dünyanın en büyük haber ajanslarından Reuters’ın, İMC TV’ye zimmetlenmiş ekipmanlarının da bulunduğunu belirten Burç, “Skandal içinde skandal. TMSF’nin düşündüğü şey hiçbir süreci beklemeden hemen satmak. Bu da bildiğimiz gasp ve soygun düzenidir” dedi. TMSF’ye devredilen İMC TV, TV 10, Jiyan TV, Azadi TV, Radyo Nur, Meydan, Yarına Bakış, Yeni Hayat, Kocaeli Manşet, Demokrat Gebze Gazetesi ile Dost Ajans’ın demirbaş ve lisanslarının ihale yoluyla satışa sunulacağının açıklanması tepki çekti. İMC TV ve TV 10, KHK’lerden doğan mağduriyetleri gidermek iddiasıyla kurulan OHAL Komisyonu’na internetten yapılan başvuru formunda isimleri yer almadığı için başvuruda bulunamadı.

Bize ait değil

İMC TV Genel Koordinatörü Burç, kanalın mallarının satışa sunulmasının bir gasp olduğunu belirterek kanala kilit vuran memurlara malların kanala ait olmadığını, JAN Prodüksiyon A.Ş’ye ait olduğunu söylediklerini dile getirdi. Malların TRT’nin yedieminliğine bırakıldığını kaydeden Burç, “JAN Prodüksiyon’un avukatları İstanbul Defterdarlığı’na başvurdular. OHAL için kurulmuş komisyon bu iş ile ilgileniyordu. Orada itirazda bulundular. Bir başka şirketin malını bir başka şirketin malıymış gibi satışa sunmak tam bir skandaldır. TMSF neden bu kadar hızlı davranıyor onu da anlamak mümkün değil” dedi. Listede Reuters’ın ekipmanlarının da olduğunu belirten Burç, “Reuters kendi abonelerine kendi ekipmanını getirir kurdurur, abonelik bittiğinde de alır götürür. TMSF’nin hazırladığı listede İMC’ye zimmetlenmiş Reuters ekipmanı da yer alıyor ve parantez için ‘Reuters’ diye belirtiliyor. Skandal içinde skandal. TMSF’nin düşündüğü şey hiçbir süreci beklemeden hemen satmak. Buda bildiğimiz gasp ve soygun düzenidir. Bu ekipmanlar İMC’nin olsa dahi satamaz. Çünkü İMC, OHAL kararnamesi ile kapatılmadı. Ulaştırma Bakanlığı’nda oluşturulan bir komisyonun hazırladığı listede yer aldığı için kapatıldı” dedi.

AİHM’ye eleştiri

AİHM’yi eleştiren Burç, “AİHM’ye de başvurmuştuk. AİHM, OHAL Komisyonu’ndan dolayı başvurularımızı geri çevirdi. Bizimle kapatılan birçok yayın kuruluşu, biz de dahil, komisyona başvuramıyoruz. Çünkü böyle bir listede ismimiz yok. Bakanlığın oluşturduğu listede varız. Onu da idare mahkemesine verdik. Tam 10 aydır idare mahkemesi daha yeni bakanlıktan cevap almıştır. Yıllar sürecek bir prosüdür ile karşı karşıyayız. Bu mağduriyetleri arttırıyor. Bunun sebeplerinden biri de AİHM’dir” diye konuştu.

Emeğimiz satılıyor

TV10 Yönetim Kurulu Üyesi Büyükşahin ise sürecin başından beri hukuksuz bir şekilde ilerlediğini, televizyonlarının kapatılmasına dair bir mahkeme kararı olmadığını belirterek, “Tam tersine bizim Danıştay’da açtığımız dava var. KHK’de ismimiz geçmiyor diye bize OHAL İnceleme Komisyonu’na başvuru hakkı tanımıyorlar. Adımıza sonuçlanan hiçbir yargı kararı yok. Sadece Başbakanlığa bağlı bir komisyonun bizim televizyonlarımızın kapatılmasına ilişkin kararı var. Danıştay sürecimiz hâlâ sonuçlanmadı” dedi. Ticari olarak bakıldığında kanallarına 246 bin lira değer biçildiğine değinen Büyükşahin, “RTÜK’ten lisans almak isteyen birisi 200 bin liraya yakın para yatırmak zorunda. İzleyici kitlemiz ve tanınan bir markamız var. Ticari açıdan bakıldığında bunun değeri milyonlardır. Ayrıca bizim Türksat’ta 200 bini aşkın bir depozitomuz var. Bir de diğer boyutu var. Bizim televizyonumuz Alevilerin lokmalarıyla, emekçilerin emeğiyle oluşan bir televizyon. Bu emek ve bu lokmalara hiçbir şekilde maddi bir değer biçilemez. Orada satılan şeyler Alevi toplumunun emeği ve lokmalarıdır” diye konuştu.
loading...
Önceki Sonraki
TÜMÜ

DİĞER MEDYA HABERLERİ