AKP'nin OHAL'inde 33 televizyon ile 37 radyo kapatıldı

Bütçe görüşmelerinde Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı İlhan Yerlikaya, Olağanüstü Hal (OHAL) döneminde kapatılan radyo ve televizyonlarla ilgili bilgi verdi. OHAL nedeniyle AKP'nin uygulamaları da birbir ortaya çıktı.
Yerlikaya, bütçe görüşmelerinde AKP'nin OHAL döneminde kapattığı televizyon ve radyolarla ilgili detayları verdi. Demokrasinin olmazsa olmazlarından olan 'basın özgürlüğü'nün ayaklar altına alınmasını soğuk kanlı şekilde kaydeden Yerlikaya, OHAL döneminde kanun hükmünde kararnamelerle 37 radyo ve 33 televizyon kanalının kapatıldığını açıkladı.

Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu’nda 2018 yılının kurum bütçeleri görüşüldü.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu  bütçesinde söz alan Kurum Başkanı İlhan Yerlikaya, 2016 ve 2017 yıllarında 668, 677 ve 688 sayılı KHK’ler ve 668 sayılı KHK ile kurulan komisyon kararıyla, “milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit edilen yapı, oluşum veya gruplara ya da terör örgütlerine iltisaklı, ilişkili ve destek olduğu” gerekçesiyle 54 medya hizmet sağlayıcı kuruluşa ait 37 radyo ve 33 televizyon olmak üzere 70 radyo ve televizyon kapatıldığını söyledi.

Yerlikaya, 675 ve 693 sayılı KHK’lerle ve komisyon kararıyla 7 kuruluşa ait 4 radyo ve 4 televizyon kanalının yayın haklarının iade edildiğini kaydetti.

Yerlikaya’nın verdiği bilgiye göre, RTÜK tarafından en son “K24 TV”, ”WAAR TV” ve “Rudaw TV’nin yayınları durduruldu.
loading...
Önceki Sonraki
TÜMÜ

DİĞER 15 TEMMUZ HABERLERİ